/Files/images/original.jpg

Мета: формування свідомості і культури здорового способу життя

Головні напрями роботи школи:

використання традиційних та впровадження нетрадиційних форм роботи з учнями та педагогами школи щодо формування здорового способу життя

Завдання:


1. Формування в учнів свідомого уявлення про себе як цілісну, творчу особистість.
2. Формування в учнів знань, умінь та навичок ведення здорового способу життя, дотримання основ безпечної поведінки в побуті, соціумі, природі, способів догляду за власним тілом, способів надання елементарної медичної допомоги.
3. Формування навичок взаємодопомоги, самоконтролю, самовираження, самокорекції.
4. Дотримання оптимального рухового режиму.
5. Навчання учнів прийомам активного спілкування та елементам етикету.
6. Навчання учнів свідомо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих людей та навколишнього середовища.
7. Організація навчально-виховного процесу з урахуванням психолого-педагогічних факторів, використання здоров’язберігаючих та здоров’язміцнюючих технологій.
9. Створення системи виховної роботи по збереженню здоров’я.
10. Організація роботи з батьківською громадськістю з питань здоров’язбереження.

11. Організація консультацій та лекцій медичних працівників.

Концептуальна модель Школи сприяння здоров’ю пропонує:

  • виконання режиму праці і відпочинку;
  • рекомендації з раціонального харчування і особистої гігієни;
  • використання здоров’язберігаючих технологій;
  • забезпечення зниження додаткового навчального навантаження (розумова перевтома, емоційний стрес, хворобливість);
  • реалізацію активних оздоровчих заходів: фізичних вправ, ігрових видів спорту.

Основні концептуальні положення:

1. Розробка науково – методичних і організаційних основ моніторингу стану здоров’я учнів, інформаційного і методичного забезпечення профілактичної роботи на всіх рівнях навчання.

2. Перетворення охорони здоров’я учнів в найпріоритетніший напрямок діяльності школи.

3. Визначення принципу взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу щодо збереження здоров’я дитини; реалізація варіативних соціально – освітніх програм, спрямованих на формування цінностей здорового способу життя.

4. Внесення змін в зміст методичної роботи, підвищення кваліфікації вчителів у питаннях збереження здоров’я дитини.

5. Суттєве поліпшення фізичного виховання учнів, підняття його ролі в збереженні здоров’я дитини, повноцінний розвиток учнів.

6. Встановлення належного контролю за дотриманням санітарно – гігієнічних вимог, поліпшення харчування учнів, проведення оздоровлення в канікулярний час.

7. Забезпечення медичного обслуговування, впровадження валеологізації навчально-виховного процесу, профілактики захворювань, попередження розповсюдження шкідливих звичок і залежностей, ефективної медичної підтримки представників різних груп ризику.

Школа № 79 як школи сприяння здоров'ю співпрацює із медичними установами. З медичне обслуговування школи здійснюється Міською дитячою поліклінікою № 2, а саме медичною сестрою Місенко Світланою Віталіївною, лікарем педіатром Приваловою Нілою Петрівною. Вони забезпечують учнів школи проведенням планових та позапланових медичних оглядів та ведуть облік щеплень. Графік роботи З питань профілактики туберкульозу оформлено співпрацю та складено план роботи з комунальним закладом охорони здоров'я Обласною туберкульозною лікарнею №1.

З питань профілактики шкідливих звичок та пропагандиздорового способу життя школа співпрацює із управлінням у справах сімї та молоді жовтневого району.

Велика увага в школі № 79 приділяється здоров'я зберігаючій технології організації та проведенню навчально-виховного процесу.

Разом із психологом школи вивчається стан уваги, пам’яті та мислення школяра. Це допомагає успішному навчанню, створенню на уроках атмосфери співробітництва, яка допомагає дитині зберегти здоров’я. Крім того використовується система здоровя зберігаючої організації самого уроку

Систематично на уроках використовуємо вправи для фізичного та психологічного розвантаження учнів. Розроблені комплекси вправ для зняття втоми на уроках, фізкультхвилинки, вправи для корекції осанки, зору. Значну увагу приділяємо показникам обсягу рухової активності учнів за тиждень. З цією метою запровадили щоденну ранкову гімнастику для учнів 1-4 класів, рухливі ігри під час великої перерви.

На уроки „Основ здоров’я” у 1 – 7 класах виділено по 1 год. в тиждень, у 8 – 9 класах – по 0,5год. в тиждень. За рахунок варіативної частини до робочого навчального плану школи введено спецкурс Хімічні елементи в організмі людини. На заняттях з я кого учні знайомляться із хімічними елементами які сприяють відмінному функціонуванні організму людини та продукти харчування в яких ці елементи знаходяться.
На уроки фізичного виховання в кожному класі виділено по 3 години на тиждень

Однією з форм ознайомлення учнів із поняттям здоров'я є інтеграція валеологічних занять у зміст викладання різних навчальних дисциплін. Розклад таких занять затверджений директором школи на рік (Додаток 8 -3) Педколектив школи постійно працює над моніторингом стану здоров’я кожного школяра.

Формування здоров'я у позанавчальній діяльності полягає перш за все у роботі практичного психолога. Позакласна та позашкільна роботи з питань пропаганди здорового способу життя проводиться згідно плану роботи школи, зокрема таких розділів: „Заходи по дотриманню техніки безпеки і санітарно-гігієнічних норм”, „Організація правового виховання, профілактика правопорушень, сімейне виховання”, „Військово-патріотична, спортивно-масова роботи”, „Екологічне виховання”.

Навчальний процес починається із забезпечення здорових і безпечних умов для проведення навчання на основі актів готовності навчальних кабінетів, майстерень, спортивних споруд, спортзалу, інструктажів з техніки безпеки для вчителів, учнів і техперсоналу, затвердження режиму роботи школи.

Підчас проведення днів цивільної оборони проводяться практичні заняття по наданню до лікарняної медичної допомоги, та система навчань поведінки при нестандартних ситуаціях. План проведення дня ЦО

Традиційними для нашої школи стали проведення днів здоров'я, та місцевих туристично- краєзнавчих та екологічних експедицій. Учні школи – активні учасники шкільної та районних спартакіад.

Проблему формування навичок здорового способу життя педагогічний колектив вирішує також шляхом співпраці з органами учнівського самоврядування. Основний принцип співпраці полягає в тому, що діти з великою довірою ставляться до тієї інформації, яку одержують від своїх однолітків, а ще більше - до тієї інформації, яку несуть старші друзі, батьки. Вони розробляють буклети , проводять круглі столи ,малюють стін газети.

У школі вдосконалюється програма освіти батьків як один із напрямків співпраці. Батьки учнів відвідують лекції, які проводять психолог та вчителі, лікарі та юристи тощо. Батьки , є членами ради школи, до складу якої входять учні та вчителі.




Кiлькiсть переглядiв: 447